Norman Tec

Czy FRUKTOZA w odżywkach sportowych może szkodzić?

fruktozaWiększość żeli energetycznych i napojów sportowych na rynku zawierają fruktozę. Jest to składnik wszechobecny w tego typu produktach, a niektóre media, twierdząc, że składnik ten może być czynnikiem przyczyniającym się do artretyzmu.

Czytaj dalej

Nie pij zbyt dużo. Strategie nawadniania

wodaTradycyjny pogląd dotyczący nawodnienia, skłania nas do twierdzenia że należy pić tyle, ile jesteśmy w stanie wypić w trakcie ćwiczeń, a na pewno nie powinniśmy czekać do momentu, aż będziemy spragnieni.

Czytaj dalej

Prawidłowe odżywianie przed, w trakcie i po treningu

jedzenie treningoweCo jeść przed, w trakcie i po sesji treningu zależy od wielu rzeczy. Wszystko zależy od tego jaki trening masz zamiar odbyć. Jeśli masz zamiar trenować długo i spokojnie np. tak jak w weekendy musisz inaczej się odżywiać niż w przypadku szybkiego krótkiego treningu w trakcie tygodnia.

Czytaj dalej

Odżywiaj się jak zawodowy triathlonista

zdrowa zywnoscPrzy okazji startu w następnych zawodach triathlonowych rozejrzyj się, a zobaczysz, że wielu zawodników ma wysoki procent tkanki tłuszczowej, mimo ciężkiej pracy treningowej jaką wykonują.

Czytaj dalej

Czy triathloniści powinni unikać pszenicy?

Ziarno pszenicy jest używane we wszystkich typach kuchni i odgrywa ważną rolę w diecie wielu sportowców. Jest składnikiem wielu popularnych produktów spożywczych wysokokalorycznych, takich jak makaron, płatki śniadaniowe, chleb, babeczki i ciasteczka.

Czytaj dalej

Czy cukier jest naprawdę aż tak bardzo szkodliwy?

Cukier jest przyczyną wszystkich problemów zdrowotnych. Cukier zwiększa wydajność. Cukier jest niezbędny dla sportowców. Zdezorientowany? Nic w tym dziwnego. W Internecie i literaturze jest tak wiele mieszanych informacji dotyczących cukru i o tym jak wpływa na nasz organizm. W tym artykule postaramy się przedstawić fakty na temat cukru i jego roli dla triatlonistów i treningu.

Czytaj dalej

Odpowiednie nawodnienie nie tylko za pomocą wody i izotoników

Z pewnością każdy ze świadomych sportowców zna znaczenie odpowiedniego nawodnienia organizmu, tak bardzo ważnego dla optymalnej pracy naszego organizmu. Odpowiedni poziom nawodnienia wpływa również na wydajność treningu i odpowiednia regenerację po treningu czy zawodach.

Czytaj dalej

Czy kofeina naprawdę odwadnia?

W Ameryce Północnej, około 90 procent dorosłych regularnie spożywa kofeinę, przede wszystkim w postaci płynnej, np. w coli, kawie, herbacie, i innych napojach zawierających kofeinę. Kofeina jest również obecna w kakao i czekoladzie.

Czytaj dalej

Czy stosować dodatkowe węglowodany podczas treningu?

Wielu z nas często zadaje sobie pytanie czy warto zabierać na treningi dodatkowe źródła energii czy biegać lub jeździć na rowerze tylko i wyłącznie wykorzystując rezerwy energetyczne, które nasz organizm przechowuje. Im więcej osób trenujących tym więcej teorii na ten temat. W powyższym artykule postaramy się przedstawić kilka najważniejszych aspektów spożywania węglowodanów podczas wysiłku fizycznego.

Czytaj dalej

Więcej artykułów…